Sydney Sweeney i burza wokół jeansów. Reklama American Eagle oskarżana o nawiązania do nazizmu.

4
Jak informuje nypost.com, kontrowersje wywołał napis widoczny w jednej z grafik reklamowych: „Jeans you want. Genes you need” („Jeansy, których pragniesz. Geny, których potrzebujesz”). Według wielu internautów hasło w połączeniu z wizerunkiem Sydney Sweeney,  młodej białej blondynki, przywołuje skojarzenia z ideologią wyższości rasowej i czystości genów. Choć sama gra słów „jeans/genes” bywa wykorzystywana w kampaniach modowych jako chwyt retoryczny, w tym przypadku została odebrana przez część odbiorców jako sugestywna i niepokojąca. Pojawiły się komentarze, że reklama „fetyszyzuje białość” i promuje niebezpieczne wzorce. Krytycy zarzucają marce brak wyczucia i ignorancję wobec współczesnych napięć społecznych. Hasło o „genach, których potrzebujesz” zniknęło już z oficjalnych kanałów marki, ale dyskusja w sieci trwa. 
0.049003124237061