Booking.com ma wypłacić rekompensaty, ale system jeszcze nie działa.

0

roblem w tym, że system rekompensat jeszcze nie działa, choć tysiące klientów już wysyła swoje wnioski. – Najpierw poproszono mnie o dane, a chwilę później otrzymałem informację, że program jeszcze nie ruszył. To rozczarowujące – mówi jeden z turystów cytowany przez Wyborczą.

Zgodnie z decyzją UOKiK rekompensaty obejmą osoby, które rezerwowały noclegi od 1 stycznia 2023 roku aż do momentu wprowadzenia zmian. W zależności od statusu w programie lojalnościowym Genius, klienci mają otrzymać wyższe zniżki lub 40 zł do wykorzystania na kolejne rezerwacje.

Choć decyzja prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego zapadła już 1 sierpnia, to komunikat urzędu został opublikowany dopiero 12 sierpnia. Ostatecznie przepisy mają wejść w życie 12 września 2025 roku, jeśli spółka nie odwoła się od decyzji. Oznacza to, że pierwsze rekompensaty realnie mogą trafić do klientów dopiero na początku 2026 roku.

Booking.com zapewnia, że nie uchyla się od odpowiedzialności i współpracuje z urzędem. – Pracujemy nad wdrożeniem systemu odszkodowań i realizacją zobowiązań – poinformowało biuro prasowe firmy w rozmowie z Wyborcza.pl.



0.055613040924072